Konsumentvägledare på plats varje onsdag på medborgarkontoret i Kristianstad.

Konsumentvägledare på plats varje onsdag på medborgarkontoret i Kristianstad. Foto: Andrey Popov - stock.adobe.com

Kommunen testar spontan konsumentvägledning

"Det här försöket är ett sätt att utveckla vårt stöd till medborgarna"

Av
Paola Nordgren

KRISTIANSTAD. Medborgarkontoret i Kristianstad inför nu en nyhet för medborgarna när de från och med den 20 mars och framåt kommer att ha en konsumentvägledare på plats varje onsdag för enklare frågor inom område som de viktigaste lagarna på konsumentområdet och vägledning till medborgare inför köp av varor och tjänster eller efter ett köp, när något inte blivit som man tänkt. Det kommer också, precis som tidigare gå att kontakta vägledaren när som helst via mejl.

– Konsumentfrågor är viktiga för medborgarna och det här försöket är ett sätt att utveckla vårt stöd till dem, säger medborgarcenters chef Lena Nordqvist Sjöborg i ett pressmeddelande.

Satsningen kommer att pågå fram till sommaren 2019 för att sedan utvärderas.

Publicerad 18 March 2019 11:02